Jedz i chudnij ! – czyli o ujemnym bilansie kalorycznym

Czy istnieją ujemne kalorie? Czy to nie mit?                                                                          Ależ nie ! To istnieje i jeżeli jesteś na diecie będzie Ci bardzo pomocne.

Co to są produkty o ujemnym bilansie kalorycznym? 

Produkty, których wartość energetyczna jest niższa niż ilość energii, którą organizm wydatkuje na ich strawienie. Przykładowo seler ma tylko 21 kcal w 100g, a nasz brzuszek potrzebuje znacznie więcej kcal na wszystkie procesy związane z jego strawieniem, metabolizmem i wydaleniem.

Jaki z tego wniosek ?                                                                                                                          Jedz selera do woli, nie wliczaj go do bilansu kalorycznego i chudnij!

Czy to jedyny taki produkt?

Oczywiście, że nie. Takich produktów jest znacznie więcej. Wliczają się do nich :

Owoce: jabłka, jagody, melon, żurawina, malina, mango, truskawki, poziomki, owoce cytrusowe, brzoskwinie, śliwki.

Warzywa: szparagi, buraki, brokuły, jarmuż, kapusta, marchewka, kalafior, seler naciowy, papryka chili, kukurydza, sałaty, szpinak, zielona fasolka i groszek cukrowy, cebula, por, cukinia.

Istnieje nawet dieta bazująca na tych produktach, ale jej nie polecam. Ponieważ długotrwałe stosowanie takiej diety prowadzi do deficytu składników odżywczych i substancji takie jak np. tłuszcze, których nasz organizm potrzebuje do normalnego funkcjonowania. Ja osobiście włączam takie produkty do swojej diety obok zwykłych posiłków np.dodaję do twarożku rzodkiewkę, jem grapefruita albo garść malin na podwieczorek. Żadnych wyrzutów sumienia, linia nie ucierpi a za to jakie walory smakowe. Ostatnio z siostrą, która również ma bzika na punkcie zdrowego odżywiania wymyśliłyśmy przepis na krem z selera, który jest tani i pyszny. Załączam go poniżej  8-)

Krem z selera

składniki :                                                                                                                                                   – jeden duży seler                                                                                                                                     – 4  średnie ziemniaki                                                                                                                               – 3 marchewki                                                                                                                                           – chudy bulion drobiowy                                                                                                                         – przyprawy do smaku i ew. warzywa, które kochasz :-D

Wszystkie składniki gotujemy w bulionie, nadmiar odcedzamy, blendujemy, doprawiamy i gotowe!

Smacznego ; )

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dieta i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>